11 10 2010

Güveçte Kaşarlı Mantarlı Tavuk Sote

Malzemeler: -2 kemiksiz tavuk göğsü -300 gr mantar - 1 adet soğan - 1 adet kırmızı biber -3-4 diş sarımsak -1-2 yemek kaşığı sıvıyağ -Tuz, kimyon, toz kırmızı biber, karabiber -Bir tutam kekik   üzeri için:   -Kaşar   Tarifin Hazırlanışı 1. tavukları küp küp doğruyarak tencerede kendi suyunu çekene kadar haşlanır sonra yağ eklenir doğradığımz soğanlarda ve biber içine atılır ve yarım kaşık salça (biber) koyulur 2. ve tuz karabiber pulbiber, kekik  isteğe göre serpilir 3. en son da mantarlar konulur ve az bi su daha eklenir 10 dk kadr pişer 4. sonra güvece alınır 5. üzerine rende kaşar serpilir 6. 200 derece ısıttğımz fırında 7. kaşarlar kızarıncaya kadar pişirilir 8. AFİYET OLSUN     ve fotolarımız..:)))             ... Devamı

04 10 2010

Patates püreli et sote :)

Malzemeler Et sote için : 1 kg kuş başı et 3 adet kuru soğan 3 adet kırmızı biber 2 adet domates 1 tatlı kaşığı biber salçası 1 yemek kaşığı domates salçası 1 yemek kaşığı zeytin yağ tuz,karabiber,pulbiber,kekik,kimyon isteğe göre baharatlar.   Püre için : 5-6 tane orta boy patates 1 yemek kaşığı tereyağ 1/2 su bardağı süt 1 su bardağı rendelenmiş kaşar.   Yapılışı: Kuşbaşı doğranmış etimizi düdüklü tencerede 30 dakika haşlayalım. Başka bir tencerede patatesleri de (kabuklu bir şekilde) yumuşayıncaya kadar haşlayalım. Yemeklik doğradığımız soğanı ve biberi sıvı yağda kavuralım.içersini havunçu ekleyim Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayalım.bi 15 dk pişirelim Salçayı,baharatları,domatesi ve haşladığımız eti , soğanı ve biberi kavurduğumuz tencereye ilave edip kavurmaya devam edelim. Hiç su ilave etmeden,kısık ateşte, tüm malzemeler iyice karışana kadar, yaklaşık 10 dakika pişirmeye devam edelim. Püreyi hazırlamak içinse; haşladığımız patatesleri soyalım ve robottan geçirelim. Bir tencereye tereyağını koyup eritelim, içine patatesleri ilave edelim ve bir kaç dakika karıştıralım. Azar azar sütü ilave ederek karıştırmaya devam edelim. Süt ile patates tamamen birbirine karışınca, yani tencere de sütü göremez duruma gelince kaşar peynirini ekleyelim. Karıştırarak peynirin patatesle özleşmesini sağlayalım ve ocaktan alalım. Servis tabağına püre ve et soteden istediğimiz miktarlarda yan yana koyup servis yapalım. Afiyet olsun… evet fotomuzda burda :)))   ... Devamı

03 10 2010

Kıymalı Börek

Malzemeler: 1 kg. yufka Ara sosu icin: 0,5 su bardagi yogurt 1 su bardagi sut 1 cay kasigi karbonat 1 su bardagi sıvıyag 1 yumurta İc harci icin: 300gr. kadar orta yagli dana kiyma 1 buyuk kurusogan tuz, karabiber Yarım demet maydanoz. Uzerine susam ve coreotu Yapilisi: Oncelikle kiyma kavrulur, rengi tamamen dondukten sonra sogan eklenip iyice kavruluduktan sonra tuz ve karabiberini ve maydonozu ekleyip ic harcini sogumaya birabilirsiniz. Daha sonra yufkalarin arasina surecegimiz ara sosunu hazirlayalim. Butun malzemeleri homojen bir gorunum alana kadar iyice cirpalim. Eger el blendiriniz varsa 30 sn. lik is... Tepsiyi yagladiktan sonra bir yaprak yufkayi tepsiye seriyoruz. Kenarlardan artan kisimlari simdilik disarida birakiyoruz. Uzerine bolca ara sosumuzdan surup, diger yufkayi uzerine tepsinin her yerine esit dagilacak sekilde burusturarak yerlestiriyoruz. Yine arasosunu bolca surup firca yardimiyla aralara iyice yediriyoruz. Ucuncu yufkayi da ayni sekilde yerlestirdikten ve sosladiktan sonra ic haricimizi esit sekilde dagitiyoruz. Kalan yufkalari da ayni sekilde yerlestirip sosladiktan sonra en son tepsinin kenarlarindan sarkan yufkalari da uzerlerine kapatiyoruz. Yalniz hicbir yerinde soslanmamis yufkalar birbirine degmesin. Buna dikkat ederseniz cok lezzetli bir boreginiz olacak. En ustunude sosladiktan sonra susam ve coreotuyla susleyip yarim saat dinlendirin(mumkunse dolapta). 200 derece firinda nar gibi kizarana kadar pisirin. Piserken böreginiz balon gibi sisecek, sakin korkmayin, tadini cikarin:) Afiyet Olsun... İşte fotolar :))) belendırda hazırlanmış sosumuz.  İç harcımız             ... Devamı

27 09 2010

Mahlepli Kurabiye

Ağızda dağılan çok lezzetli bir kurabiye... kıyır kıyır..:)) Malzemeler: 1paket margarin(oda sıcaklığında)(kesinlikle ocakta eritmeyin) 1 çay bardağı sıvıyağ 1 çorba kaşığı şeker 2 çorba kaşığı sirke 1tatlı kaşığı tuz 1 tatlı kaşığı mahlep 4-5 bardak un 1 paket kabartma tozu 2 yumurta (sarıları içine, akları üzerine) susam Yumurta akları ve susam dışındaki malzemeleri karıştırıp yoğurun. Hamurlara istediğiniz  şekli verin. özelikle benim gibi küçük bi totşiniz varsa..ilgisini çekecek şekiller verebilirsiniz..(benim kızım şekline göre yiyo da :))))) Önce yumurta akına sonra susama batırın. 200derecede 20-25 dk pişirin ... Devamı

26 09 2010

Tavuk Şinitzel

Malzemeler 2 Tane Tavuk Göğsü Tuz Sıvıyağ Galeta Unu Tarifi Tavuk göğüslerini ince ince açın. Tavukları  galeta ununa bulayarak kızgın sıvı yağda önlü arkalı olarak kızartın. Sıcak olarak servis edin..kolay olduğa kadar leziz bi yemek.. Afiyet Olsun   ... Devamı

26 09 2010

sütlü irmik tatlısı

  ** SÜTLÜ - ÇAM FISTIKLI  İRMİK   HELVASI **   MALZEMELER: 100   GR.  MARGARİN 1  SU  BARDAĞI   İRMİK 1   ÇAY   BARDAĞI  ÇAM FISTIĞI (KÜNAR)   2   SU   BARDAĞI  SÜT 1   SU   BARDAĞI   ŞEKER    YAPILIŞI: Önce    süt ve  şekeri  koyun. Ocağa   alın. Ocakların  altını  yakın ve kaynatın arada karıştırın. Diğer   tarafta    irmiği   ocağa koyun Hafif ateşte irmiği ve çam fıstığını  irmiğin   rengi  ve  kokusu  dönene  kadar  karıştırın. Bu  arada   şerbet   kaynayınca   altını   kapatın. İrmiğin rengi dönünce  tereyağını ekleyip, biraz daha karıştırın.daha sonra Yavaş   ve  dikkatli  bir  şekilde   şerbeti   helvaya   dökün ( sıçrayabilir ) . Karıştırarak   hafif   ateşte   şerbeti  çektirin  ve  ocağı   kapatın. Şerbetini   çeken  helvayı  ağzı   kapalı olarak  10   dakika   dinlendirin. Helvayı  alt - üst  edip  karıştırın  ve  irmik  helvamız  servise  hazır. Küçük   kase   yada  kalıplara  boşaltın  ve  ters  çevirin. Dilediğiniz   gibi   süsleyip, servis  edin. AFİYETLER  OLSUN.          ... Devamı

22 09 2010

evde kendim lor peyniri yaptım..:)

benim gibi doğalından olsun peynirimde derseniz.. buyrunuz tarifine..çok basit ve doğal.. Malzemeler 1 litre süt 1 yemek kaşığı sirke Hazırlanışı Sütü ısıtın. Kaynamaya başladığında altını kapatın. Sirkeyi ekleyip karıştırın. Tencerenin ağzına bir mutfak bezi koyup kapatın. 2 saat demlendikten sonra Bir tülbentle süzüp, suyunu iyice sıkın. Suyu süzüldükten sonra bi kapta tuzlayıp Buzdolabı poşetlerine koyup Böreklerde afiyetle kullanın     Afiyet Olsunn ... Devamı

22 09 2010

kuruyan incirlerimizi bandırdık:)))

  ilk önce olgunlaşmış incirleri toplayıp , balkonda kurutuyoruz. öncelikle kurutuğumuz incirlerimizi güzelce yıkıyoruz..   Büyükçe bi tencerede, su kaynamaya başladı.  suyun içine konulacak olan defne yaprakları. Defne yapraklarıyla beraber, mersin ve kekik de konuldu.     içi incir dolu Sepet kazanın içine konuldu. Kaynayan suda 8-10 dakika kadar duracak.   Bandırılmış ve dumanı tüten incirler. Yumuşacık ve pırıl pırıl... Tekrar serilmiş olan incirler. Bandırıldıktan sonra kuruması için tekrar serilen incirler, bir süre sonra alınarak sandığın içine basılırlar. Bizim buranın söyleyişiyle, depilirler:) Sandığın içine biraz defne ve mersin yaprağı konulur, üzerine ara ara mersin ve defne yaprağı konularak incirler dökülür, yarıya geldiğinde, üzerine bez serilerek bastırılır ve sıkıştırılır. Daha sonra bütün incir için aynı işlem yapılır. Sonrada kışın afiyetle yenilir..tabiii içi cevizsiz olmazz:)) İncirin Faydalarını yazmadan geçmek olmaz :))   İNCİR MUCİZESİ        Enerji verir Vitamin ve mineral bakımından zengin bir gıdadır. Bağırsaklardan toksik maddelerin atılması kandaki kollestrol seviyesinin düşürülmesi gibi faydaları da vardır. Bağırsak iltihabı olanlar inciri çok yemelidir. İncirin kurutulmuşu çok değerli olup, iyi bir besin kaynağıdır. Balgam söktürücü, yumuşatıcı olarak kullanılır. Ayrıca kış aylarında vücudun direncini arttırır, pek ç... Devamı

18 09 2010

Tavuk Ciğeri Sote

Malzemeler: ·     400 gr. tavuk ciğeri ·     2 orta boy kuru soğan ·     4 yemek kaşığı zeytin yağı (riviera tipi) ·     tuz, kekik,defne yaprağı karabiber, kekik,1 su bardağı su Yapılışı: Soğanlar  ince kıyılarak yağda sotelendikten sonra üstüne küp küp doğranmış tavuk ciğerleri eklenir. Renkleri değişinceye dek sotelendikten sonra, tuz,  baharatlar ve su ilave edilir.  Kısık  ateşte 40 dakika pişirilir. Sıcak olarak servis edilir. Afiyet olsun! ... Devamı

18 09 2010

Kendi Yaptığım Kantron Yağı

çok şeye iyi gelen kantron yağını bu yıl kendim evde yaptım.. Kantaron Yağı Nasıl Yapılır Güneşli havada toplanmış çiçekler, gevşek biçimde bir şişeye doldurulur ve üstüne, sızma zeytinyağı eklenir. Zeytinyağı çiçekleri örtmelidir. Mayalanma süresi olan 3-5 gün süresince sisenin kapağı açık tutulur ve arada bir çalkalanarak, günesli bir yerde bekletilir. Daha sonra şişenin kapağı kapatılır ve 4-5 hafta boyunca, arada bir çalkalanarak güneste bekletilir. Süre sonunda süzülür, çiçekler de sıkılır ve koyu renkli şişelere doldurularak saklanır. evet faydalarınıda yazmadan geçmeyelimm..   HÜCRE YENILEYICI KANTORON YAĞı Antiseptik, kanama durdurucu, yara ve yanık iyileştirici, iltihap önleyici bu mucizevi yağ, daha bir çok şifa özelliğini bünyesinde barındırıyor. Hem haricen, hem de içilerek hastalıkların tedavisinde kullanılıyor. Hücre yenileyici niteliği sebebiyle, özellikle yara ve yanıklarda oldukça etkili. Kantaron yağı hem kantaron bitkisinin, hem de zeytinyağının şifasını bünyesinde barındırıyor. Eski çağlardan beri kullanılan kantaron yağının, mikrop öldürücü ve damar büzücü etkisi modern araştırmalarla da kanıtlanmış durumdadır. Sizlere de kantaron yağını evinizde bulundurmanızı ısrarla öneriyorum. Ona en beklenmedik anda ihtiyaç duyabilirsiniz. Zaten kantaron yağını kullanıp etkisini gördüğünüzde, ondan vazgeçemeyecek, çevrenizdeki insanlara da tavsiye edeceksiniz. KANTARON YAĞININ ŞİFA ÖZELLİKLERİ: Kantaron yağı her türlü yaralarda başarıyla kullanılmaktadır. Açık yaralar, taze yaralanmalar, kesikler, ezikler, çarpmalar sonucu oluşan morluklar vb durumlarda iyileşme sağlar. Kantaron... Devamı

18 09 2010

Cevizli ekmek

CEVİZLİ EKMEK Malzemeler: 1 adet yumurta 1 su bardağı sıcağa yakın ılık süt(parmak dayansın) 1/2 su bardağı sıvıyağ 1 paket yaşmaya 2 yemek kaşığı şeker 1 tatlı kaşığı tuz Aldığı kadar un(eli bıraktığında yeter) Ceviz kırığı   Yapılışı: * Süt, şeker ve mayayı karıştırıp bir kenarda kabarmasını bekleyelim, on dakika kadar yağı, yumurtayı üzerine ekleyelim *En son unu ve tuzu yavaş yavaş ekleyerek hamuru yumuşacık yoğuralım(Aman una dikkat!) *Ağzını  kapatıp mayalanmasını bekleyelim *Mayalanınca merdaneyle kalınca açalım ve üzerine dövülmüş cevizi yayalım *Rulo yapalım ve tepsimizin ortasına kendi etrafında döndürerek gül şekli verelim ve üzerine bastıralım *Tekrar tepsi mayası gelmesini bekleyelim *Üzerine yumurta sarısı sürelim, susam çörek otu vs. döküp 180 derece fırında pişirelim Afiyet olsun ... Devamı

18 09 2010

Domates konservesi..

Bugün domates konservesi yaptım. Kızım olmadan önce her şeyi hazır alır, boşuna yer kapladıklarını düşündüğümden bütün boş kavanozları atardım. ama kızım olduğundan beridir tüm boş kavanozları toplar oldumm..:)) Malzemeler 10kg domates (9 kavanoz) 1 çorba kaşığı tuz 2-3 adet küp şeker Zeytinyağı içerisine eklemek istediğiniz malzemeler; kekik, sarımsak, biberiye... Hazırlanışı 1.  Domatesleri yıkayın.  Kabuklarını soyun.  Kabukları atmayın, onlar da kullanılacak.  Soyulmuş domatesleri dörde bölün.  Bölerken sap kısmındaki sarı kısmı atın. 2.  Domatesleri mutfak robotunda ezin.  Ezilmiş domatesleri tenereye alın ve orta ateşte kaynatın.  Hiç su koymanıza gerek yok domatesler kendi suyunu fazlasıyla bırakacaktır.  Yaklaşık yarım saat kaynatın, arada taşmasını engellemek için karıştırın.  Onbeşinci dakikada tuzu ekleyin.   3-Cam kavonozları hazırlayın.  İçleri kuru olmalı.  Domateslere eklemek istediğiniz malzemeleri ve zeytinyağını da tezgaha hazırlayın çünkü kavanozlama işlemi sırasında çok seri hareket etmek gerekiyor.  Kavanozların içindeki ısısını kaybederse kapağın vakumlanması sırasında problem yaşayabilirsiniz. 4.  Bütün kavanozlara aynı anda doldurmaya çalışmayın.  Bir kavanozun işlemini bitirip diğerine geçin.  Kavanoza kepçe ile domatesi koyun.  Üzerinde 2 parmak boşluk bırakın.  Eklemek istediğiniz malzeme (örneğin; 3 diş sarımsak, bir tutam kekik vs.) varsa üzerine ekleyin.  1 tatlı kaşığı sıvıyağı da kavanoza ekleyip kapağı sıkıca kapatın ve hemen ters çevirin. Bu işlemi bütün kavanozlar için tekrar edin.  Ters çevirdiğiniz anda tısss diye bir ses duy... Devamı

17 09 2010

kedi dili pastam

Buda bugün yapmış olduğum kedi dili pastam.. KEDı DıLı PASTA MALZEMELER: Alt katı için; 1 paket kedidili bisküvi 1 su bardağı süt+ 1 yemek kaşığı toz şeker Kreması için; 1 litre süt 3 çorba kaşığı un(dolu dolu) 1 çorba kaşığı nişastası 2 yumurta sarısı 2 su bardağı tozşeker 1 paket vanilya 150 gram margarin 2 adet muz YAPILIŞI: Kedidili bisküviyi süte batırıp hemen çıkarıyoruz tepsiye diziyoruz.Kreması için,unu nişastayı şekeri ve yumurtayı karıştırıp yavaş yavaş sütü ilave edelim.Sonra ocağa koyup pişirelim.Pişince içine vanilya margarin koyup mikserle çırpalım.Sonra bisküvilerin üstüne yarısını döküp ince ince dilimlediğimiz muzları döşeyelim..büsküvi ve krema bitene kadar işleme devam edelim.Dolaba koyup mümkünse 1 gece bekletelim. biz 1 gece bekleyemedik..hemen yedikkk :)))) 1 gece dolapta bekleyince çok dah düzgün oluyo.. ... Devamı

16 09 2010

Biber Turşusu

Malzemeler: 500 gr. acı küçük biber, 10 diş sarımsak, 1 su bardağı üzüm sirkesi, Kaya tuzu, Alabildiği kadar su. Yapılışı: Yıkanmış biberleri turşu kavanozuna güzelce yerleştirin. Kabukları soyulmuş sarımsakları, üzüm sirkesini ve tuzu karıştırın.  şişenin alabileceği kadar su ilave edip, biberlerin üzerine dökün.  kapağını sıkıca kapatın. Afiyet olsun. Devamı

16 09 2010

Domates soslu biber turşusu

Malzemeler: 1 kg. acı biber 2 kg. domates ½ bardak yağ ½ bardak sirke 3 tatlı kaşığı tuz 1 tatlı kaşığı şeker 10-15 diş sarımsak.   Yapılışı: Biberlerin saplarını ayıklayıp yıkayın. Domatesleri rendeleyip, bir tencerede suyunu çekene kadar pişirin. Yağ, sirke, tuz ve şekeri ilave edin. Kaynamaya başlayınca biberleri ve sarımsakları ilave edin. Tekrar kaynamasını bekleyin. 1-2 dakika sonra sıcak sıcak kavanozlara koyun ve kapağını sıkıca kapatın    ... Devamı

16 09 2010

Karışık Turşum

Karışık, Karışık Turşu Malzemeler (5 Litrelik Kaplar İçin) -1 baş sarımsak -1/4 beyaz lahana -1 avuç nohut -1 bağ maydanoz -15 adet yeşil fasulye -5 adet havuç -750 gr kornişon salatalık -1 adet Dilimlenmiş Limon -5-10 tane asma yaprağı ve Filizi -1/2 kg kıl acı biber Turşu Suyu İçin -1,5 su bardağı limonlu çeşnili sirke -1 su bardağı üzüm sirkesi -2 yemek kaşığı Şeker -2 litre İçme suyu -4 tepeleme yemek kaşığı İri taneli tuz Yapılışı Bütün sebzeler yıkanır ve kurumaya bırakılır. Genişçe bir kapta 2 litre içme suyu ve iri tuz kaynatılır ve soğumaya bırakılır. Soğuduktan sonra üzüm sirkesi ve çeşnili sirke de ilave edilir. Lahanalar istediğiniz büyüklükte doğranır. Sarımsaklar soyulur ve doğranır. Maydanoz bağlanır. Havuçlar doğranır. İsteğe göre karışık olarak kavanoza çok iyi sıkıştırılarak konulur. Son olarak üzerine asma yaprakları da ilave edilip, kapağı sıkıca kapatılır. Afiye olsun ... Devamı

16 09 2010

Güllaç

Ramazan tatlısı deyince hepimizin aklına ilk gelen tatlı hiç şüphesiz güllaç olur.Güllaçsız bir ramazan düşünülemez.Hemen hemen herkezde en az bir defa yapmıştır ve yemiştir bu tatlıyı. MALZEMELER 6 su bardağı süt 2 su bardağı şeker ( azaltmak çoğaltmak elinizde) 10 adet güllaç yaprağı ceviz , çam fıstığı, nar  YAPILIŞI: Sütümüzü tencereye alıp ısıtıyoruz.Süt ne çok kaynar olacak nede soğuk elimizi yakmıyacak şekilde fakat sıcak olacak.İçine şekerimizi de ilave edip karıştırarak eritiyoruz... Tepsimizin en altını kaplıyacak şekilde süt döküp üzerine bir tane güllaç yaprağı koyuyoruz. Sonra üzerine kepçe ile sütümüzü döküyoruz.Bu şekilde ıslatarak güllaç yapraklarını döşüyoruz.5 tanesini döşedikten sonra arasına f ceviz serpiyoruz.... Ben güllaca cevizi çok yakıştırıyorum.Tabi damak tadı farklı olabilir ama ben cevizi sevdiğim için cevizli yapıyorum..siz isterseniz fındıklada yapabilirsiniz. Diğer 5 yaprağıda bu şekilde döşedikten sonra üzerini çam fıstığı ve narla süslüyoruz, güllacımızı dolaba kaldırıyoruz.Ve iftar saatinin gelmesini bekliyoruz.Yemekten sonra afiyetle yiyoruz.... Hem çok hafif bir tatlı hemde çok lezzetli bir tatlı bence.....   ... Devamı

16 09 2010

LUTANİSA

Sabah kahvaltılarına iştah açıcı bir lezzet istermisiniz ? MALZEMELER    :   - 5-7 közlenmiş patlıcan - 3 kilo kadar közlenmiş kırmızı biber - 3 kilo kadar domates - 5-6 tane ince doğranmış sivri biber - 3-5 diş sarımsak - 1 çay bardağı çiçek yağ - Bir tutam maydonoz - tuz, 3-4 küp şeker, k.biber   YAPILIŞI      :   Domatesleri ikiye kesip sularını ve çekirdeklerini başka kaba limon gibi sıkıyoruz. Etli kısımlarını rondolayıp büyükçe bir tencerede salçalaşıncaya kadar pişiriyoruz. Doğranmış sivri biberleri de ilave ediyoruz. Diğer yandan, közlenmiş biberleri saplarından ve çekirdeklerinden ayırıp kabularından temizliyoruz. Patlıcanlarda aynı şekilde temizlenir. Robottan geçirilir. Domatesin içine karıştırılıp hepsi pişirilerek suları çektirilir. İçine sıvı yağ, dövülmüş sarımsak, tuz, şeker ve karabiber eklenir. En son doğranmış maydonoz ilave edilip küçük kavanozlara konulup ağzı sıkıca kapatılıp ters çevrilir. Sofra bezine sarıp soğumasını bekledikten sonra buzdolabında saklıyabilirsiniz. Sabah kahvaltısında ekmeğinize sürüp afiyetle yiyebilirsiniz...                 ... Devamı

16 09 2010

Muzlu Rulo Pasta

Muzlu rulo pastayı pastaneden almaya son. Ne zaman yapsam ; "Hazır bu değil mi?" sorusuyla karşılaşıyorum ve büyük bir mutlulukla hayır ben yaptım diyorum. Yapımı çok basit çok kolay bir pasta. Tadı ise pastanedekinin aynısı.   Malzemeler: 4 yemek (çorba) kaşığı toz şeker 4 yumurta (sarılar ve beyazlar ayrı kaplarda) 4 yemek kaşığı un 1 paket kabartma tozu 2,5 adet muz 2 paket krem şanti Krem şantiyi yapmak için 1 su bardağı süt   Hazırlık: 2 paket krem şantiyi, yaklaşık 1 su bardağı soğuk sütle yapıp buzdolabında kullanım sırası gelene kadar bekletin. Buzdolabında bekleyince daha koyu kıvamlı oluyor. Ve en önemli ayrıntılardan biri mutlaka servisten 12 saat önce yapılması gerekiyor. Yani misafirleriniz gelmeden 1 gün önce yapmanız yeterli. Pasta buzdolabında bekleyince daha güzel oluyor.   Tarifin Hazırlanışı: Bir kaç kaba ihtiyacınız olacak. Çünkü yumurtanın sarıları ve şeker bir kapta, yumurta akları bi kapta, un ve kabartma tozu bir kapta karıştırılacak. Krem şantiyide önceden hazırladınızmı bu iş tamam demektir. Gelelim yapım aşamasına. Resimli olarakta aşağıda anlattım ama buradan dikkat etmeniz gereken detayları vereyim. 4 yemek kaşığı şeker ve 4 yumurtanın sarısını bir kapta iyice çırpın. (Benim düşünceme göre yumurta sarıları şekerle çırpılınca yumurta kokusu olmuyor) Başka bir kapta ayırdığınız yumurtanın beyazlarını köpükler oluşana kadar çırpın. Gene bir kapta 4 yemek kaşığı un ve 1 paket kabartma tozunu iyice karıştırın. Çırptığınız yumurta beyazlarını, yumurta sarıları ve şeker karışımına yavaş yavaş ilave edin ve un+kabartma tozu karışımınıda ekleyip yavaşça &cced... Devamı

16 09 2010

Tava Böreği

**TAVA BOREGİ** TAVA BOREGİMİZ İÇİN MALZEME: 3 Adet yufka 150 gram kadar peynir Maydanoz 1 su bardağı süt 2 yumurta Yarım çay bardağı sıvı yağ YAPILIŞI: Süt,yumurta ve sıvı yağımızı bir kaba alıp güzelce çırpalım.ben blendırla çırpıyorum...orta boy bir teflon tavamızı yağlayalım..Bir yufkamızı tavaya serelim..hazırladığımız harcımızdan bir miktar döküp yufkamızı ıslatalım.. Kalan diğer iki yufkayı küçük küçük parçalar şeklinde koparalım..Tavaya döşeyelim..aralara harcımızdan dökelim.. ortaya peynir,maydanoz karışımını yayalım..kenerlardan sarkan yufkamızı üzerine kapayalım..tavamızın kapağını kapatıp kısık ateşte pişirelim..Altı kızarınca çevirip diğer yüzünüde pişirelim..böreğimiz hazır..AFİYET OLSUN ... Devamı

16 09 2010

Tiramisu

  Evet arkadaşlar denenmiş ve onaylanmış...Pratik ve lezzetli bir tiramisu tarifi. İçindekiler Malzemeler  2 Çorba Kaşığı Nescafe 1 Hazır kakaolu Kek 1 Fincanı Sıcak Su KREMA MALZEMESİ kakao 2 Su bardağı  Süt 1 Yumurta 3yemek kaşığı Tozşeker 3 yemek kaşığı Un 1 Paket Labne Peyniri Hazırlanışı 1 fincan sıcak su ile kahve hazırlanır. (İstenirse 1-2 küp şeker konulabilir.) Kekin tabanı servis tabağına konulup hazırlanan kahve ile ıslatılır. Un, şeker, yumurta ve süt ocakta muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirilir. Muhallebi ılınınca içine labne ilave edilip mikserle çırpılır. Önceden ıslatımış kekin üzerine muhallebinin yarısı konulur. Kekin üst kısmı da kahve ile ıslatılır ve muhallebi üzerine dökülüp düzeltilir. Soğuduktan sonra servis yapılınncaya kadar dolaba kaldırılır. Servis yapılmadan önce üzerine çay süzgeci ile kakao serpilir.buzdolaba koymadanda kakaosunu koyabilirsiniz..ben öyle yapıyorum.. Afiyet olsunnnn... ... Devamı